Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Arabskie hotele wyposażone w polskim stylu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-05-14 11:41:52
grupa nowy styl, polski gigant przejmuje dystrybutora, polska branża meblowa, polska firma zajęłą się wyposażeniem hoteli

Grupa Nowy Styl, polski gigant meblowy z Krosna, odważnie inwestuje w ekspansję na Bliskim Wschodzie. Oferta mebli biurowych jest rozszerzona o kompleksowe wyposażenie hoteli: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Kuwejt, Oman i Bahrajn to nowe rynki eksperymentalne.

W styczniu br. Grupa Nowy Styl (GNS) objęła większościowy pakiet udziałów w spółce Stylis Dubai. Mniejszościowym partnerem jest inwestor z Arabii Saudyjskiej, z którym Nowy Styl współpracuje w regionie już od ponad 6 lat – efektem jest prawie 6000 wyposażonych pokoi w 21 hotelach w Arabii Saudyjskiej. Od tego roku ruszają pierwsze zamówienia w Dubaju, ale planowany jest także rozwój na inne kraje regionu i w dalszej perspektywie zbudowanie silnego przyczółku dla kontynuacji ekspansji, być może do Afryki i Indii. Zarząd firmy prognozuje, że transakcja zwiększy sprzedaż GNS pod marką Stylis o 10-20 mln EUR rocznie (przychód zeszłoroczny to 340 mln EUR).


GNS: Dubai Showroom, od lewej: Roman Przybylski, Adam Krzanowski, Hesham Ibrahim, Rafał Chwast

Firma zdecydowała się także na otwarcie salonu demonstracyjnego w jednej z głównych dzielnic biznesowych Dubaju – Jumeirah Lakes Towers. Biuro o powierzchni 1200m2 na 35 piętrze prezentować będzie rozwiązania aranżacji wnętrz z oferty biurowej i hotelowej.

 

Działalność w nowym segmencie rynkowym firma ograniczy do Bliskiego Wschodu. Głównym biznesem na pozostałych rynkach pozostanie wyposażanie wnętrz biurowych. Do tej pory Grupa Nowy Styl jedynie dostarczała meble hotelowe Saudyjczykom przez firmę Stylis, ale później to oni odpowiadali finalnie za projekt urządzenia wnętrz w hotelu. W nowej strukturze przejętej Stylis Dubai to Polacy będą nadzorować całość – od dostarczenia wykładzin, łóżek, stołów, zasłon i oświetlenia po docelową aranżację wnętrz.


GNS: Executives Hotel, Riyadh, 110 pokoi

Powiększony zespół Stylis Dubai zapewni bezpośrednie, pełne wsparcie dla klientów z Bliskiego Wschodu. W zakresie świadczonych usług będzie zarówno obsługa handlowa i techniczna, zarządzanie projektami i ich logistyka, jak i specjalistyczne usługi doradcze, z których znana jest Grupa Nowy Styl, z obszaru organizacji miejsc pracy biurowej i wsparcie w projektowaniu przestrzeni dopasowanej do potrzeb klienta i trendów rynkowych.

 

W tej chwili nie ma planów przenoszenia produkcji na Bliski Wschód - na potrzeby tamtejszego rynku produkcja jest w całości prowadzona w Polsce w nowoczesnych i zautomatyzowanych fabrykach. Cieszy fakt, że poddostawcami komplementarnych elementów wyposażenia również będą rodzimi dostawcy.


GNS: Nowy Styl Group and Stylis team in Dubai

 

WYWIAD

1. Co skłoniło firmę Grupa Nowy Styl do inwestycji kapitałowej w spółkę pierwotnie będącą jej klientem?

Adam Krzanowski, Prezes Zarządu Grupa Nowy Styl: Nasz partner już kilka lat temu proponował nam wspólne przedsięwzięcie, jednak wówczas chcieliśmy się skoncentrować na naszych najważniejszych rynkach i core businessie - budowie struktur w Europie, akwizycjach w Niemczech i Szwajcarii, umowach ramowych z firmami międzynarodowymi na wyposażanie ich biur. Teraz uznaliśmy, że to dobry moment na nowe doświadczenie i poszerzenie działalności. Przedsięwzięcie o tyle pewne, że, jak Pan powiedział, pracujemy z naszym partnerem już od lat, znamy jego kompetencje i sytuację na rynku. Adam Krzanowski
Prezes Zarządu
Grupa Nowy Styl

 

2. Grupa Nowy Styl pierwotnie skupiała swoją działalność na segmencie wyposażenia biur, w mniejszym stopniu miejsc wypoczynku. Co sprawiło, że zdecydowaliście Państwo o wkroczeniu na tak szeroką skalę w segment rynku hoteli w kompleksowe ich wyposażanie?

AK: Cały czas nasz core business definiujemy jako wyposażanie wnętrz publicznych. Koncentrujemy się na biurach, natomiast hotele są rozszerzeniem tego rdzenia, a nie wyjściem poza. Hotele to nie tylko pokoje, ale również recepcje, food courty, sale konferencyjne – strefy, które wyposażamy od lat, tak więc w dużym stopniu wykorzystujemy efekt synergii. Dodatkowo podkreślamy, że wyposażenie hoteli oferujemy wyłącznie na Bliskim Wschodzie. Nasz partner pozostaje naszym dystrybutorem w Arabii Saudyjskiej, a jako spółka Stylis Dubai, w oparciu o mix naszych i jego kompetencji, będziemy działać w krajach Zatoki, i tylko tam. Równocześnie spółka ta zajmie się dystrybucją naszych rozwiązań w segmencie biurowym w Emiratach.


GNS: BAY LA SUN (Emaar), Rabigh, 169 pokoi, 7 apartamentów

 

3. Z punktu widzenia ekspansji polskiego producenta na region Półwyspu Arabskiego, jakich stereotypów lub schematów powinny wystrzegać się polskie firmy?

AK: Chyba najbardziej tego, że to wielki rynek, który tylko na nas czeka. Tam są wszystkie firmy światowe i konkurencja jest ogromna. Chyba w każdej branży. Dlatego nie wystarczy chcieć i próbować, ale trzeba to robić mądrze, konsekwentnie, być gotowym na inwestycje zarówno czasowe, jak i finansowe. Trzeba zbudować strukturę, zatrudnić ludzi. To jest prawdziwy międzynarodowy biznes, nie prosty eksport.

 

4. Jak Nowy Styl Group mierzy się z konkurencją z Azji?

AK: Nie mierzy się. Azja to cały czas producenci mebli i to raczej ekonomicznych, fabryki. My już od lat stawiamy na dostarczanie rozwiązań, wsłuchujemy się w potrzeby klientów i przygotowujemy dopasowane, kompleksowe rozwiązania. Rozwiązania, w których mebel jest tylko elementem, a kluczowymi częściami jest także know-how w zakresie organizacji pracy, biura, ergonomii, akustyki, itd. A w przypadku hoteli jest to design, projektowanie, zarządzanie projektem, instalacje, itd. Tego nie da się wysłać kontenerem z Chin.


GNS: Ramada Corniche Hotel, Jeddah, 156 pokoi

Na tym przykładzie zagranicznej fuzji na rzecz polskiego potentata, widzimy pionierski przykład odważnej ekspansji zagranicznej w Emiratach i regionie. Przemysł meblarski jest bardzo konkurencyjną branżą, gdzie dla dynamicznej ekspansji przejmowanie lokalnych podmiotów jest skuteczniejsze, aniżeli budowanie siatki dystrybucji od podstaw. Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dubaju aspiruje do wsparcia polskich potentatów w tego rodzaju rozwoju – komentuje Moneer Faour, kierownik ZBH w Dubaju.
Autor: Michał Bakuła, ZBH w Dubaju