Program Partnerski to narzędzie do międzynarodowej promocji polskich marek przy okazji EXPO 2020 i jedyna w swoim rodzaju okazja do współtworzenia Wystawy Światowej w Dubaju. Inicjatywa ma wzmocnić przekaz komunikacyjny marki "Polska", poprzez włączenie polskich produktów w codzienną działalność Polskiego Pawilonu, który od października 2020 roku do kwietnia 2021 roku gościć będzie zwiedzających w tym światowe delegacje gospodarcze z całego świata.
- Chcemy wykorzystać polskie marki w roli ambasadorów naszej gospodarki. Wszystko co znajdzie się w Pawilonie i wokół niego ma być wizytówką "Polski" - począwszy od podawanych gościom napojów i przekąsek, poprzez zastawy stołowe, meble, ubiór obsługi Pawilonu, po pojazdy i różnego typu innowacyjne rozwiązania ekspozycyjne - tłumaczy Koordynator Projektu EXPO w PAIH Monika Dyląg - Sajór.
Dla polskich firm udział w Programie Partnerskim oznacza możliwość zaprezentowania marki i produktów szerokiemu gronu potencjalnych odbiorców z całego świata, którzy obecni będą na EXPO w Dubaju. - Wedle szacunków organizatorów EXPO, wystawę odwiedzić może ponad 18 mln ludzi. To niebywała szansa promocyjna oraz okazja do stworzenia czy wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej, w szczególności skierowanej na rynek ZEA, rynki krajów Zatoki Perskiej oraz innych krajów, z których spodziewana jest największa liczba zwiedzających na EXPO 2020 - tłumaczy Koordynatorka polskiej prezentacji na Wystawie Światowej.
Program przewiduje trzy kategorie Partnerstwa:
- Wyposażenie pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej;
- Wydarzenia towarzyszące;
- Partnerstwo specjalne.
Dodatkowo, w październiku, po rozstrzygnięciu konkursu architektonicznego na projekt Polskiego Pawilonu oraz ekspozycji zewnętrznej, ogłoszony zostanie konkurs dotyczący współtworzenia elementów ekspozycji Pawilonu.
Nabór do Programu ma formułę konkursu, który trwa do 7 grudnia br. Do konkursu zgłosić mogą się firmy niezależnie od skali działalności. To nowość w porównaniu do poprzednich edycji EXPO. - Dotychczas programy wsparcia skierowane były z reguły do małych i średnich przedsiębiorców - tłumaczy Monika Dyląg - Sajór. Jak dodaje przy okazji organizacji poprzednich wystaw EXPO w dotychczasowej formule współpracy praktycznie nie było pól do działań z dużymi firmami. - Duże przedsiębiorstwa od wielu lat zgłaszały sygnały świadczące o chęci zaangażowania własnych zasobów oraz wsparcia organizacji udziału Polski w Wystawie. Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom - dodaje.
Firmy mogą wchodzić do projektu poprzez udostępnienie produktów lub zaangażowanie finansowe. W tej ostatniej formule środki pozyskane w ramach Programu Partnerskiego zostaną przeznaczone na uatrakcyjnienie i wzbogacenie programu obecności Polski na EXPO w Dubaju. Jak zaznacza szefowa Projektu EXPO w PAIH, uczestnikom postawiono jedne warunek: do programu dopuszczone zostaną jedynie produkty w fazie komercjalizacyjnej. - Chodzi o to, aby sukces promocyjny można było szybko przekuć w wymierny efekt gospodarczy - wyjaśnia Monika Dyląg - Sajór.
Program Partnerski to kolejny element strategii promocji gospodarczej Polski w ramach EXPO 2020 w Dubaju. W kwietniu 2018 r. PAIH ogłosiła konkurs na technologie lub produkty, które mogą zostać wykorzystane do tworzenia ekspozycji oraz do budowy Polskiego Pawilonu. W konkursie zostało wyłonionych 50 firm. Opisy produktów laureatów załączono następnie do dokumentacji kończącego się we wrześniu 2018 roku konkursu architektonicznego na opracowanie koncepcji Pawilonu i ekspozycji Polski na EXPO 2020 w Dubaju. - W kolejnych etapach będziemy poszukiwać operatorów cukiernio-piekarni i sklepu w pawilonie Polski. Ogłosimy też nabór do w katalogu polskich firm, który dystrybuowany będzie podczas wszystkich wydarzeń gospodarczych w ramach EXPO - ujawnia Koordynator Projektu EXPO w PAIH. Krajowe przedsiębiorstwa będą mogły także skorzystać z możliwości udziału w polskich stoiskach narodowych organizowanych na sześciu wiodących wydarzeniach targowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich organizowanych podczas Wystawy EXPO 2020.
Firmy będą mogły wziąć udział także w regionalnych programach gospodarczych. Swój udział w EXPO 2020 potwierdziły wszystkie 16 regionów. Wiele z nich planuje zintensyfikowanie współpracy z ZEA jeszcze przed rozpoczęciem EXPO. - Wszystkie firmy zainteresowane wzięciem udziału w regionalnych programach gospodarczych zapraszamy do kontaktu. Pokierujemy je do instytucji w regionach, które odpowiadają za przygotowanie programu regionalnego na EXPO 2020 - mówi Marta Zielińska, Koordynator programów regionalnych w Zespole EXPO w PAIH.
Pliki do pobrania
Regulamin Konkursu Partnerskiego 19.09.18 pdf | 273.56 KB |
Pobierz | |
Załącznik 1 Wykaz wydarzeń towarzyszących pdf | 110.45 KB |
Pobierz | |
Załącznik 2 Wykaz elementów wyposażenia pdf | 166.97 KB |
Pobierz | |
Załącznik 3a IPU Partner wyposażenia pdf | 164.54 KB |
Pobierz | |
Załącznik 3b IPU Partner wydarzenia pdf | 159.31 KB |
Pobierz | |
Załącznik 4 Formularz zgłoszenia docx | 46.02 KB |
Pobierz | |
Załącznik 5 Formularz oferty docx | 43.8 KB |
Pobierz | |
Załącznik 6 Zakres Świadczeń dla Partnerów pdf | 197.12 KB |
Pobierz |