.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Prawa konsumenta

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Katarzyna Pieniążek | 2015-11-24 14:12:05
zea, spółki, prawo, prawa konsumenta

Ochrona praw konsumenta jest poważnym problemem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

W 2006 r. rząd ZEA wydał ustawę, której głównym celem jest zapewnienie ochrony praw i interesów konsumentów. Wprowadzone uregulowania prawne m. in. zakazują nieuczciwych praktyk handlowych, sprzedaży poniżej standardu, sprzedaży przeterminowanych produktów, nieuzasadnionych manipulacji na rynku oraz wprowadzają monitorowanie cen. Ma to wzbudzić zaufanie konsumentów i stworzyć atmosferę przejrzystości na rynku.

 

 

Każdy konsument w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ma wiele niezbywalnych praw.

Po pierwsze, prawo do bezpieczeństwa, które gwarantuje mu możliwość ochrony przed produktami, procesami produkcyjnymi i usługami, które są niebezpieczne dla jego zdrowia i życia.

Po drugie, prawo do informacji o faktach, które pomogą mu w dokonaniu zakupu.

Po trzecie, każdy użytkownik ma możliwość wyboru spośród dostępnych różnorodnych towarów i usług po konkurencyjnych cenach.

Po czwarte, konsument ma prawo do sprawiedliwego rozstrzygnięcia jego skarg na produkty niebezpieczne, zbyt drogie towary i usługi oraz nieuczciwe praktyki konsumenckie.

W strukturze Ministerstwa Gospodarki ZEA działa Departament Rozwoju Gospodarczego, który zajmuje się kwestiami praw konsumentów w Abu Zabi, Dubaju, Szardży i Ras Al Chajma. Służby te są również zaangażowane w nadzór nad realizacją przepisów o ochronie konsumentów, podniesienie świadomości wśród użytkowników różnego rodzaju dóbr na temat ich praw i obowiązków oraz zajęcie się nielegalnymi praktykami handlowymi.

Każdy konsument ma prawo zgłosić się z problemem lub skargą do Departamentu Ochrony Konsumentów w Ministerstwie Gospodarki. Skargi można zgłaszać pod numerem: 600 522 225.

Ponad to w 39 podmiotach administracji federalnej ZEA dział Karta Klienta, która ma za zadanie ocenić stosunek urzędników do klientów oraz poprawić jakość świadczonych usług. Karta klienta ma również za zadanie zwiększenie satysfakcji petentów przez podniesienie świadomości w zakresie ich praw oraz zapewnienie im niezbędnych informacji.

Szczegóły pod adresem: http://www.moca.gov.ae/?page_id=962&lang=en

 

Ważne linki

 

Ceny i badania rynku: http://www.economy.gov.ae/English/Pages/Publications.aspx

Ustawa i przepisy konsumenckie: https://ded.abudhabi.ae/en/Consumer-Protection/laws-and-regulations

Prawa i obowiązki konsumenta: https://www.abudhabi.ae/portal/public/en/citizens/health/consumer_rights?_afrLoop=1411840871922788&_adf.ctrl-state=nuoo9m4lq_4

Zgłaszanie naruszeń praw konsumenckich: https://www.abudhabi.ae/portal/public/en/citizens/health/consumer_rights/service47?docName=ADEGP_DF_128964_EN&_afrLoop=1411791103147011&_adf.ctrl-state=nuoo9m4lq_4

Walka z oszustwami i fałszywymi transakcjami handlowymi: https://www.abudhabi.ae/portal/public/en/business/labour_law_and_employment/labour_law/gen_info85?docName=ADEGP_DF_14910_EN&_afrLoop=1411909060449481&_adf.ctrl-state=nuoo9m4lq_4

Składanie formalnych skarg: http://www.consumerrights.ae/en/Consumers/MakeFormalcomplaint/Pages/default.aspx