.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wymagania dotyczące formalności przywozowych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Katarzyna Crompton | 2017-05-18 11:50:33
zea, premium, transport, dokumenty, handel, import, eksport

Dokumenty przywozowe można składać w dowolnej wersji językowej, przy czym zaleca się po arabsku lub angielsku, albo uzupełnione stosownym tłumaczeniem. Formularze wniosków należy wypełniać w języku, w którym sporządzono formularz.

Określenia „Zatoka Perska” (Persian Gulf) nie stosuje się ani w dokumentach przewozowych, ani do celów oznaczania. Akceptuje się wskazanie miejsca przeznaczenia „Zatoka Arabska” (Arabian Gulf), ale zaleca się nie używać określenia „Zatoka” w ogóle.

Na wniosek importera dodatkową deklarację wskazującą producenta i kraj pochodzenia załącza się do faktury handlowej, jak również świadectwa pochodzenia. Importerzy mogą dodatkowo zażądać osobnej deklaracji producenta stwierdzającej, że przywożone towary zostały wyprodukowane przez firmę i w kraju wymienionym w fakturze handlowej.

Kody towarowe i związane z nimi oznaczenia zawarte w dokumentach handlowych powinny zawsze zawierać odnośnik do konkretnej nomenklatury, np. HS 2007 lub HS 2012 (zob. punkt nt. Systemu Zgodności), m.in. uwagi na okresowe zmiany w systemie HS.

A gdy podane kody towarowe wykraczają poza sześciocyfrowy poziom systemu HS i odnoszą się do nomenklatury taryfowej kraju przeznaczenia, należy je odpowiednio skorygować w porozumieniu z importerem.

Eksporterzy powinni mieć na uwadze fakt, iż oprócz oficjalnie wymaganych dokumentów, konieczność dopełnienia dodatkowych formalności może wynikać z umów zawartych z importerami.

W przypadku gdy umowa sprzedaży lub akredytywa wymaga od eksportera przedłożenia określonych dokumentów, dostarczenie ich jest obowiązkowe niezależnie od ogólnie przyjętych wymogów.

Ponadto, różnego rodzaju organy, w tym organy celne, mogą zażądać dodatkowej dokumentacji w razie uznania przedstawionych informacji celnych za niedostateczne lub niewiarygodne.

Oprócz wymogów ustanawianych przez organy administracyjne, importerów i spedytorów, bieżące praktyki handlowe również wpływają na charakter wymaganej dokumentacji przywozowej.